Misja i wizja przedszkola

NASZE MOTTO

 

 

 

„Nie wszystkie kwiaty dojrzewają razem,

 

każdy ma czas swój i porę.

 

Niech to dla Ciebie będzie drogowskazem:

 

Nie wszystkie kwiaty dojrzewają razem”.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Nasz priorytet


Zapewnienie każdemu dziecku wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności bez nacisków i przymusu a poprzez rozbudzanie jego ciekawości zaspokojenie naturalnej potrzeby poznawania otaczającego świata.

 

PRIORYTETY PRZEDSZKOLA

 

  1. Dążymy do stworzenia przedszkola na miarę XXI wieku, spełniającego standardy europejskie.

  2. Docieramy do tego, korzystając z doświadczeń innych, wyszukując i czerpiąc rozwiązania dla siebie.

  3. Przedszkole „Młodzi Odkrywcy” jest źródłem uniwersalnej inspiracji, umożliwiającym korelację zainteresowań dziecka z treściami kształcenia.

  4. Bezpieczeństwo, miła i serdeczna atmosfera – jest warunkiem zdrowia (psychicznego i fizycznego) oraz prawidłowych postaw dzieci, pracowników i rodziców. Wpływa na tempo rozwoju. Służy prawidłowej współpracy, wzajemnej akceptacji, poczucia wartości i zachowania dobrego klimatu. Tworzy podstawę do współpracy i zadowolenia.

  5. Twórczość –  wyraża się w aktywności, myśleniu i odkrywaniu. Wpływa na tempo i jakość rozwoju oraz trafność wyborów korzystnych rozwiązań.

  6. Samodzielność - dążenie do samorozwoju stanowi podstawę radzenia sobie w życiu. Przyczynia się do wykonywania podejmowanych zadań.

  7. Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka – dążenie do zaspokojenia potrzeb dziecka na miarę jego możliwości dziecka.

CELE KONCEPCJI PRZEDSZKOLA

 

  1. Diagnozowanie umiejętności i wiadomości dzieci, dbałość o ich wszechstronny rozwój

  2. Rozwijanie u wychowanków takich cech charakteru, jak: dobroć, empatia, otwartość, zaradność, odporność emocjonalna, samodzielność, wiara we własne możliwości, umiejętnośćwspółdziałania

  3. Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym:

  4. Wspomaganie rodziców w wychowaniu dziecka

  5. Efektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji pracy placówki.

  6. Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym

  7. Opracowanie i wdrożenie systemu pomocy psychologiczno – pedagogicznej

  8. Doskonalenie procesów wspomagania i edukacji dzieci, w tym poszerzenie nowatorstwa pedagogicznego w przedszkolu.

 

 

 

 

 

WIZJA PRZEDSZKOLA

 

 

  1.  Wychowujemy przyszłych optymistów, którzy wiedzą jak dbać o zdrowie. 

  2. Tworzymy warunki wychowawcze i edukacyjne, zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci zgodnie z ich indywidualnymi predyspozycjami (tempem, zakresem potrzeb, upodobaniami, rodzajem inteligencji).

  3. Tworzymy warunki do wszechstronnego rozwoju aktywności: społecznej, językowej, poznawczej artystycznej, ruchowej i zdrowotnej.

  4. Przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki na dalszych etapach edukacyjnych

 

 

Dziecko jest:

 

  • ciekawe świata

  • radosne

  • ufne w stosunku do nauczycieli

  • aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola

  • kulturalne i tolerancyjne

  • uczciwe i prawdomówne

  • twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej

  • odpowiedzialne i obowiązkowe

  • świadome zagrożeń

 

Naszym założeniem jest prowadzenie zajęć dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczych w języku polskim i angielskim.

 

 

Stawiamy na :

 

  • codzienne zajęcia z lektorem języka angielskiego

  • elementy brytyjskiego programu Early Years Foundation Stage

  • elementy amerykańskiego programu High/Scope Approach in Educating Young Children

     

 

Dążymy do tego, aby nasi wychowankowie wyrośli na ludzi zdrowych, wrażliwych, twórczych, o szerokich zainteresowaniach i umiejętnościach.

 

 

 

Pragniemy pobudzić inwencję twórczą dziecka poprzez samorealizację w ekspresji słownej, muzycznej, plastycznej, ruchowej.

 

 

 

Wszystkie dzieci w naszym przedszkolu będą miały stworzone przyjazne warunki rozwoju emocjonalnego, duchowego, umysłowego i fizycznego.

 

 

 

Zadbamy, aby rodzice byli współautorami sukcesów swoich dzieci.

 

 

 

Przedszkole zapewni poczucie bezpieczeństwa, troszczyć się będzie o zdrowie dzieci, zapewni dzieciom szeroki dostęp do edukacji przedszkolnej.

 

Sylwetka absolwenta

 

 

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole…

 

 

 

- wykazuje:

 

  • motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego

  • umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z

  • posiadanych wiadomości, uważnego słuchania

  • umiejętność koncentracji, wytrwałość

  • umiejętność współpracy w grupie / podporządkowuje się normom, zasadom, umie

  • współdziałać z rówieśnikami

  • samodzielność

  • tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań

  • odporność na stres

 

 

- posiada:

 

  • zdolność do obdarzania nauczycielki uwagą i porozumiewania się w sposób

  • zrozumiały dla innych

  • wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia

  • podstawową wiedzę o świecie

  • pozytywne poczucie własnej wartości, tak, aby sytuacje, w których jest oceniane nie hamowały jego aktywności

 

- umie :

 

  • cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie

 

- rozumie i zna:

  • prawa i obowiązki dziecka, respektuje prawa innych ludzi

  • zasady bezpieczeństwa, zabawy, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną

  • zasady kultury współżycia, postępowania i współdziałania

  • kulturę i dziedzictwo własnego regionu , symbole narodowe

  • potrzebę szanowania przyrody i środowiska

 

- nie obawia się:

  • występować publicznie

  • reprezentować grupę, przedszkole

  • chwalić się swoimi pomysłami

  • wykazywać inicjatywę w działaniu

  • wyrażania swoich uczuć