Misja i wizja przedszkola
NASZE MOTTO
„Nie wszystkie kwiaty dojrzewają razem,
każdy ma czas swój i porę.
Niech to dla Ciebie będzie drogowskazem:
Nie wszystkie kwiaty dojrzewają razem”.
Nasz priorytet
Zapewnienie każdemu dziecku wszechstronnego rozwoju jego talentów i zdolności bez nacisków i przymusu a poprzez rozbudzanie jego ciekawości zaspokojenie naturalnej potrzeby poznawania otaczającego świata.
PRIORYTETY PRZEDSZKOLA
-
Dążymy do stworzenia przedszkola na miarę XXI wieku, spełniającego standardy europejskie.
-
Docieramy do tego, korzystając z doświadczeń innych, wyszukując i czerpiąc rozwiązania dla siebie.
-
Przedszkole „Młodzi Odkrywcy” jest źródłem uniwersalnej inspiracji, umożliwiającym korelację zainteresowań dziecka z treściami kształcenia.
-
Bezpieczeństwo, miła i serdeczna atmosfera – jest warunkiem zdrowia (psychicznego i fizycznego) oraz prawidłowych postaw dzieci, pracowników i rodziców. Wpływa na tempo rozwoju. Służy prawidłowej współpracy, wzajemnej akceptacji, poczucia wartości i zachowania dobrego klimatu. Tworzy podstawę do współpracy i zadowolenia.
-
Twórczość – wyraża się w aktywności, myśleniu i odkrywaniu. Wpływa na tempo i jakość rozwoju oraz trafność wyborów korzystnych rozwiązań.
-
Samodzielność - dążenie do samorozwoju stanowi podstawę radzenia sobie w życiu. Przyczynia się do wykonywania podejmowanych zadań.
-
Wspomaganie wszechstronnego rozwoju dziecka – dążenie do zaspokojenia potrzeb dziecka na miarę jego możliwości dziecka.
CELE KONCEPCJI PRZEDSZKOLA
-
Diagnozowanie umiejętności i wiadomości dzieci, dbałość o ich wszechstronny rozwój
-
Rozwijanie u wychowanków takich cech charakteru, jak: dobroć, empatia, otwartość, zaradność, odporność emocjonalna, samodzielność, wiara we własne możliwości, umiejętnośćwspółdziałania
-
Stwarzanie atmosfery bezpieczeństwa i zaufania w środowisku rodzinnym i przedszkolnym:
-
Wspomaganie rodziców w wychowaniu dziecka
-
Efektywne angażowanie rodziców do realizacji zadań określonych w koncepcji pracy placówki.
-
Promowanie działalności przedszkola w środowisku lokalnym
-
Opracowanie i wdrożenie systemu pomocy psychologiczno – pedagogicznej
-
Doskonalenie procesów wspomagania i edukacji dzieci, w tym poszerzenie nowatorstwa pedagogicznego w przedszkolu.
WIZJA PRZEDSZKOLA
-
Wychowujemy przyszłych optymistów, którzy wiedzą jak dbać o zdrowie.
-
Tworzymy warunki wychowawcze i edukacyjne, zapewniające wspomaganie oraz ukierunkowanie rozwoju dzieci zgodnie z ich indywidualnymi predyspozycjami (tempem, zakresem potrzeb, upodobaniami, rodzajem inteligencji).
-
Tworzymy warunki do wszechstronnego rozwoju aktywności: społecznej, językowej, poznawczej artystycznej, ruchowej i zdrowotnej.
-
Przygotowujemy dzieci do podjęcia nauki na dalszych etapach edukacyjnych
Dziecko jest:
-
ciekawe świata
-
radosne
-
ufne w stosunku do nauczycieli
-
aktywnie uczestniczące w życiu przedszkola
-
kulturalne i tolerancyjne
-
uczciwe i prawdomówne
-
twórcze i samodzielne w działalności zabawowej i edukacyjnej
-
odpowiedzialne i obowiązkowe
-
świadome zagrożeń
Naszym założeniem jest prowadzenie zajęć dydaktyczno- wychowawczo- opiekuńczych w języku polskim i angielskim.
Stawiamy na :
-
codzienne zajęcia z lektorem języka angielskiego
-
elementy brytyjskiego programu Early Years Foundation Stage
-
elementy amerykańskiego programu High/Scope Approach in Educating Young Children
Dążymy do tego, aby nasi wychowankowie wyrośli na ludzi zdrowych, wrażliwych, twórczych, o szerokich zainteresowaniach i umiejętnościach.
Pragniemy pobudzić inwencję twórczą dziecka poprzez samorealizację w ekspresji słownej, muzycznej, plastycznej, ruchowej.
Wszystkie dzieci w naszym przedszkolu będą miały stworzone przyjazne warunki rozwoju emocjonalnego, duchowego, umysłowego i fizycznego.
Zadbamy, aby rodzice byli współautorami sukcesów swoich dzieci.
Przedszkole zapewni poczucie bezpieczeństwa, troszczyć się będzie o zdrowie dzieci, zapewni dzieciom szeroki dostęp do edukacji przedszkolnej.
Sylwetka absolwenta
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole…
- wykazuje:
-
motywację do uczenia się i wysiłku intelektualnego
-
umiejętność przyswajania nowych pojęć, logicznego myślenia, korzystania z
-
posiadanych wiadomości, uważnego słuchania
-
umiejętność koncentracji, wytrwałość
-
umiejętność współpracy w grupie / podporządkowuje się normom, zasadom, umie
-
współdziałać z rówieśnikami
-
samodzielność
-
tolerancję wobec innych, odmiennych postaw, przekonań
-
odporność na stres
- posiada:
-
zdolność do obdarzania nauczycielki uwagą i porozumiewania się w sposób
-
zrozumiały dla innych
-
wyobrażenie o obowiązkach wynikających z roli ucznia
-
podstawową wiedzę o świecie
-
pozytywne poczucie własnej wartości, tak, aby sytuacje, w których jest oceniane nie hamowały jego aktywności
- umie :
-
cieszyć się z własnych osiągnięć i odczuwać satysfakcję, gdy samodzielnie wykona zadanie
- rozumie i zna:
-
prawa i obowiązki dziecka, respektuje prawa innych ludzi
-
zasady bezpieczeństwa, zabawy, higieny, dbałości o zdrowie i sprawność fizyczną
-
zasady kultury współżycia, postępowania i współdziałania
-
kulturę i dziedzictwo własnego regionu , symbole narodowe
-
potrzebę szanowania przyrody i środowiska
- nie obawia się:
-
występować publicznie
-
reprezentować grupę, przedszkole
-
chwalić się swoimi pomysłami
-
wykazywać inicjatywę w działaniu
-
wyrażania swoich uczuć